افتخاری دیگر
کسب
رتبه اول شهرستان
توسط شورای دانش آموزی آموزشگاه را
به اعضای شورا و شما دانش آموزان عزیز تبریک میگوییم.
- ۳ نظر
- ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۵۱
- ۴۵۵ نمایش
کسب
رتبه اول شهرستان
توسط شورای دانش آموزی آموزشگاه را
به اعضای شورا و شما دانش آموزان عزیز تبریک میگوییم.
برنامه امتحانات نوبت دوم(خرداد96)
دوره پیش دانشگاهی
دبیرستان نمونه ی دین و دانش لردگان
ملاحظات |
چهارم ریاضی |
چهارم تجربی |
تاریخ |
ایام هفته |
8 صبح |
هندسه تحلیلی |
ریاضی |
25/2/1396 |
دوشنبه |
8 صبح |
شیمی |
شیمی |
27/2/1396 |
چهارشنبه |
8 صبح |
زبان خارجه |
زبان خارجه |
30/2/1396 |
شنبه |
8 صبح |
ریاضی گسسته |
علوم زمین |
1/3/1396 |
دوشنبه |
هماهنگ کشوری (8صبح) |
معارف اسلامی * |
معارف اسلامی* |
3/3/1396 |
چهار شنبه |
هماهنگ کشوری (8صبح ) |
حساب دیفرانسیل و انتگرال* |
زیست شناسی* |
6/3/1396 |
شنبه |
هماهنگ کشوری (8صبح ) |
زبان فارسی* |
زبان فارسی* |
8/3/1396 |
دوشنبه |
هماهنگ کشوری (8صبح ) |
فیزیک* |
فیزیک* |
10/3/139 |
چهارشنبه |
برنامه امتحانات نوبت دوم ( خرداد 1396 )
پایه دهم تجربی و ریاضی
دبیرستان نمونه ی دین و دانش لردگان
دهم ریاضی |
دهم تجربی |
تاریخ |
ایام هفته |
دین وزندگی |
دین وزندگی |
2/3/96 |
سه شنبه |
آمادگی دفاعی |
آمادگی دفاعی |
4/3/96 |
پنجشنبه |
ریاضی (1) |
ریاضی (1) |
6/3/96 |
شنبه |
زبان خارجه |
زبان خارجه |
8/3/96 |
دوشنبه |
ادبیات فارسی |
ادبیات فارسی |
10/3/96 |
چهارشنبه |
جغرافیا |
جغرافیا |
1/3/96 |
پنجشنبه |
هندسه |
زیست شناسی |
13/3/96 |
شنبه |
شیمی |
شیمی |
16/3/96 |
سه شنبه |
فیزیک |
فیزیک |
20/3/96 |
شنبه |
عربی |
عربی |
22/3/96 |
دوشنبه |
نگارش |
نگارش |
23/3/96 |
سه شنبه |
مرورها همیشه مؤثرند
با ما باشید ، با نکات ادبی..... این بار «استعاره»
استعاره در لغت به معنی عاریت گرفتن و عاریت خواستن است امّا در اصطلاح استعاره نوعی تشبیه است که درآن یکی از طرفین تشبیه ( مشبه یا مشبه به ) را ذکر و طرف دیگر را اراده کرده باشند .
نکته : اصل استعاره بر تشبیه استوار است و به دلیل اینکه در استعاره فقط یک رکن از تشبیه ذکر می شـود و خواننده را به تلاش ذهنی بیشتری وا می دارد ، لذا استعاره از تشبیه رساتر ، زیباتر و خیال انگیز تر است .
انواع استعاره : با توجه به اینکه در استعاره یکی از طرفین تشبیه ذکر می شود ، آن را بر دو نوع تقسیم کرده اند . 1- استعاره ی مصرحه 2- استعاره ی مکنیه
توضیحات بیشتر را در ادامه مطلب ببینید
حلول ماه مبارک شعبان و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه ؛
ولادت با سعادت سه نور آسمانی ، سرور آزادگان جهان ،سالار شهیدان،حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام ،
شیر مرد میدان عشقبازی و رشادت ، حضرت اباالفضل العباس علیه السلام
و زینت عبادت کنندگان ، حضرت امام سجاد علیه السلام را صمیمانه تبریک و شادباش عرض می کنیم.
و منتظر می مانیم تا شعبان به نیمه رسد و عید ولادت پرچمدار حق و عدالت ، مهدی آل محمد (ص) فرا رسد.
سوم،چهارم و پنجم شعبان ، به ترتیب مصادف با میلاد بزرگ سالار شهیدان، امام حسین (ع) ؛ علمدار کربلا، ابوالفضل العباس و حضرت امام زین العابدین علیه السلام.
با ولادتتان ، عشق متولد شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت.
با ولادتتان، زلال ترین تقوا از چشمه سار وجود جوشید و موج ، موجودیت یافت .
عشق در کلاستان، درس می خواند و آفرینش از روح تان جان گرفت.
و جشن و سرور واقعی آنگاه است که از مکتب پربارشان درس بیاموزیم
در ادامه مطلب اشاره ای داریم به گزیده ای از اخلاق و رفتار امام حسین علیه السلام
مرورها همیشه مؤثرند
با ما باشید ، با نکات ادبی..... این بار «مجاز»
مجاز به کار بردن واژه ای است در غیر معنی حقیقی به شرط وجود قرینه .
قرینه در مجاز: نشانه است که به کمک آن می توان معنی غیر حقیقی کلمه ای را فهمید.
مثال1 : ایران در بازی های آسیایی شرکت می کند.
توضیح : کلمه ی « ایران » مجاز از یک تیم ورزشی از ایران است و « شرکت در بازی » قرینه است که به ما کمک می کند تا بفهمیم که منظور از کلمهایران کشور ایران نیست .
مثال 2: سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
توضیح :کلمه ی سینه مجاز از انسان عاشق است .
نکته: از آنجا که در استعاره لفظ در معنای حقیقی خود به کار نمی رود ، لذا هر استعاره ای نوعی مجاز است .پس هر مجازی استعاره نیست اما همه ی استعاره ها مجاز است .
دانـستـنی هـای بعـثت
هدف بعثت پیامبران
هُوَ الّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ. (جمعه: 2)
اوست خدایی که در میان جمعیت درس نخوانده، پیامبری را از خود آنان مبعوث کرد، تا آیات الهی را بر آنان بخواند و آنان را پاک سازد و کتاب و حکمت تعلیم دهد، هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.
قرآن کریم، سند جاودانگی بعثت است. بعثت، همزاد قرآن است و با قرآن آغاز می شود. خداوند در قرآن، از بعثت پیامبران و اهداف آن سخن به میان آورده است. در آیه دوم از سوره جمعه، نکته هایی درباره بعثت پیامبران وجود دارد که به برخی اشاره می کنیم:
1. هو الذی بَعَثَ: برانگیزاننده پیامبران، خداوند است. به بیان دیگر، بعثت پیامبران، به ویژه پیامبر اسلام با آن ویژگی هایی که جز از راه اعجاز نمی توان تفسیر کرد، نشان عظمت خداوند و شاهکار آفرینش اوست.
2. فی الامیین: علم نبوت و رسالت در کتاب ها نیست، بلکه علم لَدُنی و از سوی خداوند است. پیامبر اسلام از میان قشر درس نخوانده برخاست و همین مسئله، دلیل حقانیت اوست؛ زیرا کتابی مانند قرآن با آن همه محتوای عظیم و ژرف نمی تواند زاییده فکر بشر باشد.
3. رسولاً منهم: پیامبران از قشرهای متوسط یا پایین جامعه و از جنس خود مردم اند.
4. یتلوا علیهم: مطالعه آیات الهی، مقدمه و لازمه تزکیه نفس است. انسان در پرتو قرآن از هرگونه شرک، کفر، انحراف و فساد، پاک و پاکیزه می شود و کتاب و حکمت می آموزد.
5. یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ: پاک شدن صحیفه دل، مقدمه تعلیم آیات الهی است.
6. در آیه شریفه یادشده، هدف بعثت در سه امر خلاصه شده است: یکی جنبه مقدماتی دارد و آن، تلاوت آیات الهی است که با تلاوت آن، جهان تازه ای پیش چشم جهانیان باز شد و مردم با حقایق زندگی آشنا شدند. دو قسمت دیگر؛ یعنی تهذیب و تزکیه نفس و تعلیم کتاب و حکمت، دو هدف بزرگ و نهایی را تشکیل می دهد.
برگرفته از http://aliakbarzaer.mihanblog.com
در ادامه ی مطلب ، نکات بیشتری را ببینید